Gudrun Kellerman 7/3 2020

Utställningen pågår 7- 22 mars
Öppet: ons – tor 16 – 19, lör – sön 12 – 16

måleri & keramisk skulptur

”känslor, trivialiteter och annat krafs”

Gudrun är född 1943 i Sölvesborg. Arbetade som dekoratör 1960-76 med avbrott för två år som scenografelev vid Helsingborgs Stadsteater samt två år för konststudier vid den estetiska linjen på Östra Grevies folkhögskola 1971-73. Avslutade dekoratörskarriären 1976 på Magazin du Nord i Köpenhamn och har sedan dess varit heltidsarbetande konstnär1976 öppnade Gudrun sin första ateljè under namnet ”Bränd Lera” på Karlbergsvägen nära Odenplan i Stockholm – och på den vägen är det sedan dess. 2001 flyttade Gudrun till Halland och är sedan 2008 bosatt i Knäred.

Sedan 2003 är Gudrun medlem i Konstliv Halland, som arrangerar Hallands Konstrunda, och har deltagit varje år sedan dess. Gudrun har fler än 60 separatutställningar fördelade från Ludvika och Östhammar i norr till Trelleborg och Höllviken i söder. På Gudruns hemsida http://gudrunkellerman.se finns länkar till bilder från tidigare utställningar samt två gallerier med nu aktuell konst.