Johanna Sjödin - Juli månad 2021

Ett eventuellt köp är enkelt att genomföra. Ni meddelar vilken Ni är intresserad av och kontaktar oss. Köparen erhåller faktura och därefter skickas tavlan till Er om inget annat avtalas.

Alla priser är exklusive frakt och meddelas vid eventuellt köp

Medlemmar erhåller 10% rabatt vid köp genom Lomma Konstförening

.

Eldslukarna

73 x 92 cm
Olja på  duk
1080 Euro

Gula

45 x 45 cm
Gicleetryck i begränsad upplaga av 75 st.
Numrerad och signerad
250 Euro

Orgie

90 x 110 cm
Olja på duk
1490 Euro

Mademoiselle

73 x 92 cm
1450 Euro

Catatonica

60 x 100 cm
1750 Euro

Värdshusklientel

165 x 165 cm
6640 Euro

Johanna Sjödin
Konstnärlig biografi,

Johanna Sjödin är född 1987 och uppvuxen i Häckeberga, där hönsen är dina bästa vänner och gummistövlarna din livhank. I femårspresent gavs hon Dalby, där hon växte upp och bodde under tretton års tid. I brist på aktiviteter och med en bister syn på motorer, torghäng och hembränt, blev pennan hennes vän.

På spyken i Lund gick hon sin gymnasieutbildning med inriktning musik. Som avslutande gymnasialt projektarbete 2006 anordnade hon sin första konstutställning, på Dalby bibliotek.

Samma höst flyttade hon till Blekinge Läns Folkhögskolas internat, för att delta i den ettåriga konstutbildningen med allmän inriktning, där.

Med fri tillgång till lokalerna, redskapen och materialen fann Johanna sin kärlek till oljefärgen, akvarellpappret och stengodsleran. Efter folkhögskoleåret, tillbaka i Skåne började Johanna att experimentera med och utforska konsten vidare på egen hand. Länge var hon yrkesverksam konstnär i Malmö med ateljé i köket.

Ny inspiration fann hon 2019 i Leipzig, Tyskland. I stadsdelen Plagwitz, bor och verkar hon i sitt galleri och njuter av den rika grönskan och de klara sjöarna, och skogen med sitt sommartäcke av ramslöksdoft. Kulturen som lurar bakom varje hörn, i form av muraler, musikevent, matfestivaler, muséer och gatuliv ger en känsla som den av en antågande fredag. Och man får lära sig att fira vardagen, vare sig man vill eller inte.

Johanna har tidigare ställt ut hos Lomma Konstförening

Se mer av Johanna >>