Ronny Hård - Mars månad 2021

Ett eventuellt köp är enkelt att genomföra. Ni meddelar vilken Ni är intresserad av och kontaktar oss. Köparen erhåller faktura och därefter skickas tavlan till Er om inget annat avtalas.

Medlemmar erhåller 10% rabatt vid köp genom Lomma Konstförening

.

Early Morning
Akryl 140×140 cm
48 000:-

Sista hållplatsen
Akryl 100×140 cm
45 000:-

Stadens ljus II
Akryl 83×103 cm
30 000:-

Stadens ljus I
Akryl 50×50 cm
12 000:-

Stadens ljus III
Akryl 50×50 cm
12 000:-

Ronny Hård, född 1950, är verksam i Skåne men har sina rötter i Dalarna. I hans bilder finns något drömlikt och optimistiskt med en dragning mot mystik och romantik.

Oftast målar han landskap som är dova i färgen men rymmer en skönhetslängtan med många nyanserade färgvalörer. Tidsfragment, som ett antal bilder heter, är mera traditionella landskap, som bygger på Rembrandts ljusfilosofi. Tonläget glider obesvärat från varmt till kallt, mellan eld och vatten, vilket ger spännande motsättningar som gör bilderna intressanta.Ronny Hård lägger stor vikt vid djupet i motivet där vi förs in i olika dimensioner i vad som inte behöver vara yttre landskap.

Slutenhet och öppenhet växlar och skapar rytm och rörelse. Allt medan åskådaren får känslan av att flyttas mellan grottas dunkla värme och de fria viddernas bländande ljus.

Ronny Hård ställer ut hos oss 2022.

Hemsida Ronny Hård >>